zondag 17 februari 2013

Playfull Monday: Thema winter


Het kan misschien nog net een blogje met activiteiten voor de winter. Mijn zoon en ik vonden deze zo leuk dat wij ze jullie niet willen onthouden. Sinds 1,5 jaar vind ik het leuk om activiteiten te koppelen aan de seizoenen. Het begon uit het idee om mijn zoon vertrouwd te laten raken met de seizoenen. Maar eigenlijk vind ik het ook wel heerlijk kneuterig die thema's in huis.
 

Sneeuw maken:

Er ligt al een tijdje geen sneeuw meer. Wil je de sneeuwpret opnieuw beleven, maak hem zelf. Het recept is echt heerlijk simpel en het resultaat is een gegarandeerd succes.

Ingrediënten:
  • 2 pakjes maizena
  • 1 bus scheerschuim
  • een wasmand/teil
 
Ik maak dit altijd in zo een dichte wasmand die ook vaak voor speelgoed gebruikt word. Je mengt de scheerschuim met de maizena en klaar ben je. Sneeuwpoppen en sneeuwmannen het kan allemaal. Afhankelijk van "hoe schoon" je kind speelt is het handig om er een zeil onder te leggen. Of zoals hier in huis een aantal vuilniszakken op de grond.
 
Sneeuwman-spelletje :
Eigenlijk altijd een succes versjes met gebaren. Mijn zoon van drie vindt dit spelletje geweldig en doet fanatiek mee. Maar ik denk ook dat de kleintjes (1-2,5) dit erg grappig zullen vinden

(Een spel voor jonge kinderen. Speel het als je met ze aan tafel zit.)
De sneeuwman
(met de linkervuist op de tafel slaan)
en de sneeuwvrouw
(met de rechtervuist op de tafel slaan)
staan lekker in de kou.
Maar als de zon schijnen gaat,
verdwijnen ze heel gauw.
(bij ‘gauw’ sla je met beide, platte handen op de tafel)
De sneeuwman vindt zijn sneeuwvrouw
(met de linker- en rechtervuist vlak na elkaar op de tafel slaan)
een hele lieve snoes.
(steek de twee duimen naar elkaar toe)
Maar als het straks gaat regenen,
verdwijnen zij pardoes!
(verstop je handen achter je rug)

Sneeuwman cake pops:

Cake pops zien er super leuk en zijn heel makkelijk te maken met dit easy recipe.
 
Recept:
  • Cake verkruimelen (zelf bakken of kopen)
  • Verkruimelde cake mengen met frosting/botercrème

    • bijvoorbeeld cheese cream frosting;
      • 2 pakjes monchou
      • 4 el crème fraîche
      • 25 gr boter (roomboter of margarine)
      • 250 gr poedersuiker (1 bus)
      • 2 tl vanillesuiker (of beetje vanille extract)
      • Mix alles tot een gladde, romige massa (alle klontjes eruit)
  • Balletjes kneden
  • Stokjes erin steken
  • Dippen in de chocola (je heb tegenwoordig in de supermarkt smeltchocola in allerlei kleuren)
  • Versieren maar!

  •  
    Hebben jullie zelf leuke ideeën laat het dan weten!!!
     
    Stay fabulous
     

    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten